صادقی فر در هفتمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران :

تمام خانه‌های تهران مشکل ایمنی دارند
2019-09-18
بخشنامه رئيس قوه قضاييه درباره نحوه احضار اشخاص حقوقي به دادگستري‌
2019-09-18

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران ، ” ابراهیم صادقی‌فر” در هفتمین نشست  شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  به میزبانی بهزیستی این  استان با اشاره به اینکه حوزه اجتماعی و فرهنگی در وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: شاخص‌های حوزه اجتماعی باید با برنامه‌های درست ، آسیب‌شناسی شود و ارتقاء یابد.

وی  تصریح کرد: باید  برنامه‌های مدون‌ و منتظم تری در حوزه کار و تولید داشته باشیم.

معاون فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد : سوء مصرف موادمخدر در محیط‌های کاری، هزینه‌های جبران‌ ناپذیری مانند خسارات حوادث کار، افزایش حق‌بیمه غرامت کارگران، پایین‌آمدن سرعت و کیفیت کار و افزایش غیبت‌های ناشی از بیماری را در پی دارد  که  پیشگیری از این امور مستلزم اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در فضای کار و تولید است.

صادقی فر  گفت: با توجه به دامنه وسیع تبعات شیوع سوءمصرف موادمخدر در محیط‌های کارگری و تاثیر آن بر انسجام خانواده‌ها و چرخه تولید و اقتصاد کشور و از آنجا که پیشگیری، کم‌هزینه‌ترین و موثرترین اقدام در راستای ممانعت از گرایش افراد به موادمخدر است، دولت، پرداختن به این موضوع را جزء برنامه‌های اساسی خود قرار داد.

معاون فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی خانه‌های بهداشت در بنگاه‌های 50 تا 500 نفر در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح، شامل سه بسته خدمتی با عنوان مجموعه آموزش و ترویج سبک زندگی سالم، استقرار تسهیلات مراقبت جسمی ،روانی و اجتماعی با الگوی برنامه همیار کارکنان در خانه های بهداشت کارگری و اعتباربخشی و  رتبه‌بندی کارفرمایان سلامت‌محور می شود و به‌منظور افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و نیز جلوگیری از هدررفت منابع، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز خانه‌های بهداشت در  1800 بنگاه در سطح کشور راه اندازی نشده است و در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: باید در این بخش از مکانیزم های تشویقی استفاده شود و تا پایان شهریور بسته تکمیلی برای همه خانه بهداشت ارسال می‎‌شود.

صادقی‌فر ،  تمرکز بر خانواده را اولویت بعدی در حوزه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: در ماه‌های اخیر برنامه فرهنگی ورزشی برای جامعه کار و تولید در گیلان داشته‌ایم و در کنار این برنامه کلاس‌های خانواده و مهارت زندگی برگزار شد.

وی افزود: از این رو در برگزاری این جشنواره تلاش کرده‌ایم که خانواده‌های کارگری را به دورهم جمع کنیم. در این جشنواره خانواده‌ها دور هم در فضایی فرهنگی و مناسب زیست جمعی را تجربه و ورزش می‌کنند تا به نشاط دست یابند.